هدف نیروهای عراقی اینستاگرام فاضلاب تروریست

هدف: نیروهای عراقی اینستاگرام فاضلاب تروریست تصویر وبگردی فاضلاب تلگرام

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی ناگفته‌های استعفای نجفی از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران

    مشاور رسانه‌ای محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی پایتخت کشور عزیزمان ایران تأکید دارد بحث بیماری نجفی علت مهم استعفای او نبود. او راجع به علت‌العلل استعفای نجفی صریح‌

    ناگفته‌های استعفای نجفی از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران

    ناگفته های استعفای نجفی از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران

    عبارات مهم : استعفا

    مشاور رسانه ای محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی پایتخت کشور عزیزمان ایران تأکید دارد بحث بیماری نجفی علت مهم استعفای او نبود. او راجع به علت العلل استعفای نجفی صریح تر صحبت کرد که امکان بازتاب آن وجود ندارد.

    به گزارش شرق ؛«می گوید برنامه برج میلاد، یک سناریوی از پیش طراحی شده است بود که فرد مزبور هم شناسایی شده است هست. این صحبت های غلامعی رجایی، مشاور رسانه ای محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی پایتخت کشور عزیزمان ایران است که در یکی، دو ماه نهایی از عمر شهرداری نجفی، به مجموعه نیروهای او اضافه شده است بود. با رجایی راجع به پشت پرده های استعفای نجفی صحبت کردیم. رجایی نیز تأکید دارد بحث بیماری نجفی علت مهم استعفای او نبود. ضبط را خاموش کردم، راجع به علت العلل استعفای نجفی صریح تر صحبت کرد که امکان بازتاب آن وجود نداشت.

    ماحصل این گفت وگو را در پی می خوانید:

    ناگفته‌های استعفای نجفی از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران

    درباره استعفای آقای نجفی دو نظر وجود داشت؛ یک نظر که بر بیماری او پافشاری دارد و نظر دیگری که علاوه بر بیماری، فشارها را علت استعفا می داند. لطفا بفرمایید فشارها از چه زمانی شروع شد؟

    در جمع بندی ای که از استعفای ایشان مطرح شده، این دو نظر دیده می شود. البته نظر سومی هم وجود دارد مبنی بر این که شورا با ماندن ایشان موافق نبود که از نظر من، زیاد شبیه یک لطیفه بود؛ آیا که شورا با اجماع کامل به ایشان رأی داد و تصور می کنم هر کسی شهردار آینده بشود، چنین رأیی را با این اجماع به دست نخواهد آورد.

    اما نظر دوم یعنی بیماری، در کنار فشارها به ایشان نظر درستی هست؛ آیا که اگر به خاطر بیاورید، در استعلامی که در ابتدای معرفی ایشان صورت گرفت، در نهایت با دخالت وزارت کشور، این مهم انجام شد؛ یعنی از ابتدا مقاومت هایی وجود داشت که آقای نجفی شهردار نشود. خود ایشان نیز در این چند روز از عوامل مشدد صحبت کردند. البته آقای نجفی در بیان بیماری خود کاملا صادقانه واکنش‌ها کرد. حتی بحث ادامه درمان او در خارج از کشور مطرح است که با یکی، دو کشور نیز مشورت کرده اند. خود ایشان هم گفت به من گفته شده است خارج از کشور با عوارض کمتری می توانند جراحی را انجام دهند ولی در داخل هم مواردی را به ایشان معرفی کرده اند. من گفتم بعد باید سریعتر خوابیدن شوید که ایشان گفت اردیبهشت دنبال خوابیدن شدن می رود.

    مشاور رسانه‌ای محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی پایتخت کشور عزیزمان ایران تأکید دارد بحث بیماری نجفی علت مهم استعفای او نبود. او راجع به علت‌العلل استعفای نجفی صریح‌

    بنابراین بیماری ایشان بهانه نیست ولی همه ماجرا هم این نیست. عواملی دخیل بود که از قبل از آمدن ایشان، این عوامل مطرح بودند. به نظر من، جریان اصلاح طلب بعد از پیروزی ٢١ بر هیچ در انتخابات شوراها، تحلیل درستی انجام نداد و نتوانست ارزیابی درستی از این مطلب داشته باشد که مخالفت هایی که با آمدن نجفی می شود، در نهایت منتج به نتیجه خواهد شد. در واقع غرور و سرخوشی پیروزی ٢١ –هیچ، شورا را به این نتیجه رسانده بود که هر کسی را که گزینش کنند، او می تواند به کار خود ادامه دهد. با این حال، نجفی در هفت ماهه عملکرد خود، کارنامه پذیرفته شده است ای ارائه داد و شورا هم از او راضی بود و بودجه شهرداری را به نحوی که آقای نجفی می خواست، تصویب کرد.

    با این حال، با مشکلاتی نیز مواجه بود که ایشان بعد از دو، سه ماه دست خود را به نشانه این که دیگر منابع مالی و ریالی ندارد، اوج برد. مثل همان مشکلی که قرار بود جهت دولت روحانی اتفاق بیفتد. مرحوم هاشمی به من گفت استراتژی این جریان این است که روحانی در شش ماهه اول دولت خود، دستش را به نشانه تسلیم اوج ببرد. ولی روحانی نه تنها تسلیم نشد، بلکه دور بعد هم پیروز میدان شد. همان طوری که نجفی به عوامل مشدد اشاره کرد، من نیز تأیید می کنم ولی نظر دیگری دارم؛ ایشان می گوید بیماری علت مهم استعفاست ولی من و دوستان دیگری که از نزدیک با ایشان در ارتباط هستیم، بر خلاف ایشان که بنا بر ملاحظاتی گفتند بیماری اصل هست، معتقدیم اثر عوامل مشدد از جهاتی نه تنها کمتر نبوده که شاید زیاد بوده باشد.

    منظور شما این است که اوضاع بیماری تا این اندازه حاد نبود که آقای نجفی بخواهد به سرعت کنار برود و دنبال برنامه های خوابیدن شدن باشد. یعنی اگر بحث عوامل مشدد پیش نمی آمد، ایشان با وجود بیماری به کار خود ادامه می داد؟

    ناگفته‌های استعفای نجفی از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران

    شاید ایشان می توانست… . ایشان در صحبتی که در جلسه علنی شورای شهر داشتند و همین طور نامه دومی که نوشتند، همین جا بگویم که نامه دوم به معنای دومین استعفا نبود، بلکه تأکید بر استعفای اول بود. به این معنی که از شورا خواسته بود تا استعفا را بپذیرند. من اینجا هرگونه رابطه بین استعفای ایشان و صحبت های دادستان کل کشور را رد می کنم. اصلا شورا کاری به دادستانی نداشته است که حالا بخواهد جا بخورد و این سخن دادستانی را اولتیماتوم در نظر بگیرد. یا به عنوان نمونه آقای نجفی ملاحظه ای داشته باشد که بخواهد با صحبت های دادستانی، دوباره استعفا بدهد؛ چنین موضوعی مطرح نبوده هست. قبل از عید که من با ایشان در تماس بودم و یک بار هم حدودا یک ساعت با هم صحبت کردیم، ایشان مصمم بود فرمان شهرداری را به فرد دیگری واگذار کند. به ایشان توصیه کردم بیماری را علت عمده بیان نکند و بگوید در آینده حرف های خود را اگر بشود، خواهم زد.

    چه چیزی باعث شد فشارها تا این اندازه شدت یافتن شود که کار بخواهد به استعفا کشیده شود؟ فشارها از چه زمانی شروع شد؛ چون یکی، دو ماه قبل از استعفا، آقای نجفی اعلام کرده بود در برابر فشارها ایستادگی خواهد کرد. در واقع شدت فشارها تا کجا پیش رفت که آقای نجفی را مجبور به استعفا کرد؟

    من از بهمن به ایشان ملحق شدم. نگاه من به این قضیه این است که فقط بحث استعفای نجفی مطرح نیست، حتی بحث اصلاح طلبان هم مطرح نیست. یک جریان سیاسی شکستی خورده و دنبال ترمیم خود از طریق تضعیف و تخریب جریان پیروز هست. بحث آقای نجفی، بحث دوم است و عنوان اول، تضعیف جریان اصلاح طلب هست؛ تا جایی که به مردم القا کنند دیگر نباید به این جریان رأی داد. این در حالی است که دست اصلاح طلبان در شورای شهر هم پر هست، به خاص با تخلفاتی که ازدوره قبل شهرداری به دست آورده اند.

    مشاور رسانه‌ای محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی پایتخت کشور عزیزمان ایران تأکید دارد بحث بیماری نجفی علت مهم استعفای او نبود. او راجع به علت‌العلل استعفای نجفی صریح‌

    فرض کنید دوهزارو ٧٠٠ نفر کارت نمی زدند ولی حقوق دریافت می کردند. یا یک فردی شناسایی شده است که سه سال حقوق می گرفته ولی سر کار نمی آمده هست. همچنین تعدادی شناسایی شده است اند که اینها گواهی آخر خدمت ندارند و با برگه معافیت از تحصیل مشغول به کار هستند. در حالی که این معافیت صرفا جهت مردود نشدن است تا فرد بتواند ادامه تحصیل دهد و او را جهت خدمت سربازی اعزام نکنند، نه این که کار نکند. اخیرا گزارشی بود که یکی از شرکت های تابعه شهرداری که نام آن را نمی برم، ٥٠ میلیون تومان حقوق دریافت می کرده است.

    در حالی که شهرداران هم یک سوم این عدد حقوق نمی گرفتند. اصلاح طلبان درخواست کردند با این اوضاع به سمت مبارزه با غول فساد بروند و کارهایی هم در این زمینه انجام دادند. البته جهت مبارزه با فساد راهی طولانی داریم. به خاص در مورد شهرداری ضمن احترامی که جهت همه کارکنان آن قائل هستم ولی به علت حجم بالای تبادل پولی، امکان فساد هم زیاد کردن می یابد و به نظرم قوه قضائیه باید نه تنها این ١٢ پرونده را مورد بررسی قرار دهد، بلکه باید یک تا دو شعبه را به بررسی فساد در شهرداری تخصیص داده شده است دهد.

    ناگفته‌های استعفای نجفی از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران

    نباید فراموش کنیم که در ماجرای احضار شهردار، باید این سؤال را طرح کنم که آیا هنگامی که احضاریه پنج روز وقت داشته، ساعت ١٠ و نیم شب به در منزل آقای نجفی می روند.

    احضاریه پنج روز وقت داشته است ولی همان روزی که صادر شده، به در منزل آقای نجفی برده اند؟!

    بله. آقای نجفی در جلسه شورا گفت که حتی همسر من ترسیده بود و من خودم رفتم احضاریه را گرفتم. حتی تعجب کردم که آیا در منزل آورده اند، می توانستند صبح به شهرداری بیاورند.

    دقیقا چه برخوردی داشته اند؟

    خودش توضیح داده هست. آقای نجفی گفته که بازپرس به شهردار گفته که بازداشتش می کند، او هم گفته خب، بازداشت کنید! بعد ظاهرا آقای قطبی، معاون دادستان گفته است که حالا ایشان یک کفیل هم بیاورد، قبول هست. الان هم پرونده ظاهرا مفتوح است… .

    پرونده با چه عنوان اتهامی مفتوح است؟

    دادستان گفته است که با عنوان ترویج فساد و فحشا این پرونده مطرح هست. در حالی که روح آقای نجفی هم از این عنوان خبر نداشت. من مطلع هستم. مسئول برنامه که مسئول بانوان شهرداری است هم گفت که من دقیقه نود متوجه شدم، به من هم شرح را نگفتند و فقط اطلاع دادند که چند کودک گل افشانی می کنند. این را هر کسی متوجه شود، خب می گوید ایرادی ندارد. این دقیقا سناریو بوده هست. فیلم را از زاویه ای گرفتند که این کودکان نقش پررنگی داشته باشند.

    یعنی یک برنامه از پیش تعیین شده است بوده است؟

    قطعا سناریو بوده هست. این که کسی از آن مراسم فیلم برداری کند و بعد هم افرادی که کار هنری کرده اند، گفته اند که اصل ماجرا، آن گروه کُر بوده هست، ولی در فیلم، رقص کودکان برجسته شده است هست. بنابراین قطعا این عنوان سناریو بوده و فرد مورد نظر هم شناسایی شده است است.

    با فرد مزبور صحبت شده است یا احیانا برخوردی صورت گرفته؟

    من این را پیگیری نکردم ولی اسم فرد مشخص است و روشن شده است که کجا نشسته و از چه زاویه ای فیلم را گرفته هست. حتی تصویر این فرد موجود هست. سناریویی بود که شهردار را به حاشیه ببرد. شاید هم آقای نجفی این ماجرا را پیامی تلقی کرده باشد ولی من با شناختی که از روحیه نجفی دارم، می دانم احضار خود را خبر تلقی نکرده است.

    اما تصور و تلقی ما این بود که ماجرای احضار، نشانه ای بر نخواستن ایشان است؟

    بله. نشانه نوعی حساسیت و نخواستن بود ولی علت استعفا نبود.

    در این فاصله که آقای نجفی یک گزارش صدروزه از عملکرد شهرداری قبل ارائه کرد و از طرف دیگر عنوان ارجاع پرونده به قوه قضائیه مطرح شد، آیا پالسی دریافت کرده بود که ماجرا را ادامه ندهد؟

    خیر. من هم چنین چیزی را نشنیدم. به هر حال ایشان عدم موافقت هایی را با شروع و ادامه کار خود احساس می کرد، مبنی بر این که بعضی جاها ممکن بود با ادامه کار ایشان موافق نباشند و او را نپذیرند ولی این عنوان را علت رفتن، تلقی نمی کرد. یعنی در این نپذیرفتن ها، نهی جدی نمی دید.

    جلسه آخری که با ایشان داشتید، چه زمانی بود؟

    شنبه هفته گذشته بود. ما از چند طرح دیدار کردیم و موقع بازگشت با خودروی ایشان بازگشتیم. در راه با هم صحبت کردیم که من ایشان را مصمم دیدم، بعد از جلسه ای که بیست وچهارم اسفند داشتیم که ایشان نامه استعفا را به محسن هاشمی داده بودند. در واقع استعفای ایشان دو مرحله بود. اول یک نامه سه صفحه ای نوشتند و به محسن هاشمی دادند. من با آقای هاشمی همان موقع وقت ملاقات داشتم و خبر را این گونه متوجه شدم. بعد هم به دفتر خودم بازگشتم. بعد از آن دستیار آقای نجفی، نزد من آمد و نامه سه صفحه ای را فرستاد تا من هم ببینم. من نامه را خواندم و گفتم نظرم این است که فعلا این نامه را منتشر نکنیم. بعد هم از آقای نجفی خواهش کردم که آن نامه را بعد بگیرد و مطلب مختصری را به جای آن بنویسد. آقای نجفی خواست تا من متن مورد نظر را بنویسم. من به ایشان گفتم که بهتر است به بیماری هم اشاره نکنید و بگویید که شاید در آینده توضیحاتی بدهم.

    همان متنی بود که به عنوان متن استعفا منتشر شد؟

    خیر. متنی که در جلسه شورا خوانده شد، همان متنی بود که من خدمت ایشان داده بودم و چند جمله ای هم به آن اضافه کردند و خواندند.

    فحوای آن سه صفحه چه بود؟

    آن سه صفحه یک سری پرسشها بود که در رابطه با فساد مطرح کرده بود، اشاره ای هم به عنوان بیماری خود داشت و از عزم خود جهت ادامه کار گفته بود، همچنین از شورا و همراهی اعضای آن تقدیر کرده بود. ولی آقای نجفی ذخیره ای بود که تمام شد. در شورا هم قاعدتا دیگر چنین اجماعی راجع به شهردار صورت نخواهد گرفت. من این احتمال را می دهم که کسانی که سناریوی از بین بردن نجفی را برنامه ریزی کردند، برنامه هایی جهت شورا داشته باشند. البته اهل پیش گویی نیستم ولی وحدت شورا حتما مورد نشانه رقیب است و آسیب خواهد دید.

    آقای تاجرنیا در توییتی بعضی از ژنرال های سیاسی را مسبب این اتفاقات اخیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دانسته بود. هم از زمانی که بحث شهردار شدن نجفی مطرح شد و اقناعی که از طرف این ژنرال ها صورت گرفت که هر ٢١ نفر شورا به آقای نجفی رأی می دهند. هم در استعفا دادن آقای نجفی که این چند نفر اصرار کردند و هم این که اینها شورا را قانع کردند که این استعفا را بپذیرد. این عنوان چقدر سندیت و صحت دارد؟

    کسی آقای نجفی را وادار به استعفا نکرد. شرایطی باعث شد که ایشان استعفا دهد و اگر بخواهد در آینده توضیح خواهد داد که قطعا آن شرایط آینده نزدیکی نیست ولی من تأیید می کنم که در جریان اصلاحات متأسفانه کسانی بودند که خیلی سریع نغمه رفتن ایشان را سر دادند و این ساز را کوک کردند. در حرف هایشان هم پیداست.

    چه کسانی بودند آقای رجایی؟

    اجازه دهید من اسم نبرم.

    منظور شما جریان عاملان است؟

    بله بخشی از کارگزاران.

    فقط بخشی از عاملان یا از جریان های دیگر هم بودند؟

    به نظر می رسد از جریان های دیگر هم بودند.

    مثلا اتحاد ملت؟

    خیر. از اتحاد ملت چیزی نشنیدم ولی احزاب دیگر اصلاح طلب بدشان نمی آمد که این اتفاق البته نه با این سرعت بیفتد. البته این عنوان را تأیید نمی کنم که این پرسشها در رفتن آقای نجفی مؤثر باشند. کدورت هایی ممکن است در ذهن ها باشد ولی این که این پرسشها منجر به استعفا شود، غلط هست. عوامل مشدد، علت مهم استعفا بود.

    بعد از جلسه استعفا چه شد؟

    از جلسه شورا که بیرون آمدیم، یک جلسه بین معاونان و مشاوران برگزار شد که از مشاوران هم فقط من بودم. یک ساعت و خرده ای به طول انجامید و ایشان نظرات ما را گرفت. حتی خود من گفتم این شورا الان توپ را در زمین شما انداخت. ایشان تأیید کردند. بعد گفتم شما معالجه کنید بعد هم دیگر نیایید و بگویید نمی توانم. این به واقعیت نزدیک تر بود که برود عمل کند و بگوید امکان بازگشت ندارد. آقای نجفی ترجیح داد این مسئله را به این شکل به شورا منعکس کند که با پزشکم مشورت کرده ام و امکان ادامه دادن برایم میسر نیست. این را هم جهت شما بگویم که ایشان حداقل با سه دکتر مشورت کردند. آن روزی هم که آن سه صفحه را فرستاد، نسخه یکی از این دکتر ها را جهت من فرستاده بود.

    پزشکشان کیست؟

    پزشک مشخصی نیست ولی آقای حسینی نامی بود. با سه دکتر صحبت کرده بود، ولی جهت نوشتن نامه دوم با پزشکی که زیاد قبولش داشته، مشورت کرده است.

    فکر می کنید فشارها از جانب چه کسانی مطرح شد. علت آن، فوکوس کردن آقای نجفی روی فسادهایی بود که اتفاق افتاده بود یا موارد دیگری هم مطرح بود؟

    نه ارتباطی به پرونده ها ندارد. ماجرای فشار آوردن از جانب رقیبی است که شکست خورده هست. رقبا دنبال این بودند و از قبل هم گفته بودند. این نشان می دهد که برنامه ای بوده که ایشان خسته شود. قاعدتا ممکن بود دست روی نقاطی بگذارند که آنها را به نتیجه برساند و رساند.

    مثلا این که مواردی از زندگی ایشان را به حالت ترساندن بخواهند…

    من نمی دانم ولی قاعدتا نتیجه گرفتند و این را باید اذعان کرد. در این قضیه هم کشور و هم مردم باختند و حتی رقیب که فکر می کند ایشان را از بین بردن کرده و نجفی را به یک مهره سوخته تبدیل کرده، اشتباه می کند، چون گرفتن چنین نیروهایی از نظام به نفع هیچ کس نیست. تصور من این است که از بین بردن نجفی از مسند شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران حتما در انتخابات آتی شورای پایتخت کشور عزیزمان ایران و آمار رأی مردم اثر خواهد گذاشت، چون مردم شورایی گزینش کردند و آن شورا شهرداری گزینش کرد که مردم شاهد حذفش بودند. خواهند گفت که به هر کسی رأی بدهیم، شانسی جهت خدمت ندارد، بعد چه بهتر که رأی ندهیم.

    با توجه به این که شما در این سیستم بودید و احتمالا این چند روز هم در جریان صحبت ها و نظرها بودید، فکر می کنید گزینه های پیشنهادی چه کسانی هستند؟

    می توانم بگویم گزینه ها از چند جهت می تواند مطرح باشد؛ یعنی فردی را از داخل شهرداری گزینش کنند، مثل آقای حناچی که سرپرستی ایشان جدی بود. من خودم شنبه از آقای نجفی پرسیدم حالا شما می خواهید بروید، چه کسی مد نظر شماست جهت سرپرستی؟ گفتند حناچی. ولی مطرح کردن جهانگیری و عارف، خنده آمیز هست. در حدی که من می دانم حرف های درستی نیست و من نشنیدم که با آقای عارف صحبتی شده است باشد و می دانم که شورا به این سمت نخواهد رفت. من پیشنهاد یکی از وزرا را به صورت شخصی با آقای هاشمی مطرح کردم که ایشان تأملی کرد. همچنین از نظر من تیپی مثل محمد فروزنده که بسیار فرد پخته و عاقلی هست، می تواند مطرح باشد.

    فکر می کنید در آینده نزدیک که نه، ولی ممکن است روزی بخواهند راجع به اصل ماجرا صحبت کنند؟

    این آقای نجفی که من در این چند ماه همکاری دیدم، نخواهد گفت و صلاح هم نیست. حتی در جلسه شورا گفتند که پذیرفتن استعفا هزینه دارد، آقای نجفی گفتند که شما بپذیرید و هرچه است به گردن من بیندازید و هزینه اش را من می دهم، همه را به پای من بنویسید.

    واژه های کلیدی: استعفا | بیماری | شهرداری | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار